fredag den 3. maj 2013

Klassisk med Iben Lindebjerg



Efter Potlatch havde vi et klassisk tegne forløb med Iben Lindebjerg, men med dog et twist af noget mindmap design og gesture drawing.

Vi lagde ud med mindmap design:

Vi fik besked på at lave et informativt grafisk stykke arbejde.
Ud fra vores eget udsagn fra en diskusion vi havde på klassen skulle vi lave dette stykke arbejde.
Min var “Jeg vil gøre som min farmor og give plads til andre”

Jeg gjorde mig nogle thumb nails og gik så til værket
Min idé var at simplificere udtrykket så meget som muligt og opbygge min mindmap med simple figurer.
Jeg undersøgte hvilke figurer og objekter jeg kunne brug.
Jeg kom til at tænker på et net for fælles skal, bjerge som stabilitet, og en cirkel for helhed og sammenhold.



Her er en skitse og det færdige produkt
Jeg synes egentlig det gik fint nok.
 
 
Efter mindmap deseign forløbet havde vi en omgang klassisk tegning og croquis:
Vi lagde ud med croquis.
 
 
En øvelse med at komme kasser ind i vores croquis tegninger, for at får mere forståelse for 3D.
 
 
Et studie på 10 min.
 
Og til sidst en omgang gesture drawing (det handler om at fange og tegne en spillet karakter)
jeg har stadig lidt problemer med rytmen i kroppen, lidt vægt probs, og så skal også lige have fundet line of action i nogle af mine tegninger.
Men ellers synes jeg at det går frem ad.
men fremover ligger arbejdet i rytme, vægt og line of action.
 
Forløbet har været godt. Jeg føler dog jeg mest har lært noget inden for mindmap design, men det er nok der jeg har lært mest nyt. Jeg er altid glad for at have klassisk tegning, for man lærer virkelig meget om at forklare hvordan firgur og fomer hænger sammen.
 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar