fredag den 3. maj 2013

Potlatch med Andreas Monty


Potlatch var et projekt der handlede om at vi skulle bruge vores visuelle styrker til at samarbejde om at lave en oplevelsesforestilling.
Det startede med at vi skulle finde vores hovedemne at arbejde ud fra, så vi kunne lave en god forestilling.

Vi brugte ret lang tid på at finde vores emne, men vi vente hele tiden tilbage om emnet at dele.
Vi brugte nok omkring to uger på at finde vores emne. Det var Andreas Monty (vores lære) der fortalte om os begivenheden Potlatch, som er en indiansk tradition, hvor man hver især giver sit dyrebareste væk. Og det var det der blev til vores inspiration.

Jeg kom til at arbejde med lidt af hvert.

Jeg startede i dokumentargruppen, der havde til opgave at dokumentere det hele. Jeg arbejdede sammen med mine medstuderende Anita, Cat og Isabel . Vi lavede en blog hvor vi ville news op omkring projektet og dokumentere hvad folk lavede. Jeg lavede bl.a. et interview med ”dukkegruppen”.

Senere kom jeg til at arbejde med lys.
Susi (medstuderende) og jeg fik den idé om at lave lanterner til showet (kan ses inde på Potlatch-bloggen). Så vi fandt en skabelon på internettet og gik derefter i gang med at lave lanterner.
Jeg blev lige så stille ”leder” for det, da Susi også var med til at lave dukker, og det krævede ret meget tid.
Isabel kom til som min trofaste hjælper, og hjalp mig bl.a. med at lave den store lanterne, som skulle bruges som det store bål.
Til sidst lavede jeg musik til forestillingen og filmene sammen med Jonas Beck

Alt i alt synes jeg selv min egen præstation var meget fin, altså jeg gjorde hvad jeg kunne, og kan ikke rigtig se hvad jeg skulle have gjort bedre.
Men jeg synes der var rigtig meget mangel på kommunikation og folk blev rigtig hurtige sure på hinanden, og man kunne ikke tage imod, og give kritik til hinanden uden nogle blev sure på hinanden.

Jeg synes forestillingen haltede.

Men ud over det synes jeg faktisk at vi fik lært meget. Vi er blevet bedre til at arbejde sammen på klassen siden hen, og vi fik lært at lave et produkt færdigt til tiden.
OG! Jeg fik lært at lave lanterner, der er da ikke helt dårligt.
Et udrag fra forestillingen kan ses her.
Det er det sidste fra forestillingen, det er "dukkeholdets" indslag.
Musikken er lavet af Jonas Beck og Mig.
http://vimeo.com/52842540

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar