fredag den 3. maj 2013

Visuel Storytelling med Ari Martiensson, Sophie Haack & Tom Kristensen

I dette forløb skulle vi lave en visuel storytelling som vores endelige forløb.
Emnet var kærlighed og det var et samarbejde med VG/HF i englesk og billedkunst.

Men inden vi skulle gå igang med at lave det endelige produkt skulle vi først igennem nogle øvelser der skulle gøre det nemmere for os at lave og forstå visuel storytelling

Vi skulle lave nogle visualiserer nogle forskellige historie.

Øvelse 1.
Lav en tegneserie der viser en der er ulykkelig forelsket.
 
Øvelse 2.
Lav en tegneserie der viser en forelsket morder.
 
Øvelse 3.
Vælg en af historierne og vælg så det vigtigste ud, og lav den så igen.


 
Øvelse 4.
Tegn uddrag fra "Et dukkehus" kun med tekst.
 
Øvelse 5.
Hav stadig fokus på tekst, men indrag karakterende.
 
Øvelse 6.
Tegn en på et papir en masse ting der omhandler konflikt, lav derefter en kærlighedshistorie hvor du indrager disse elementer.
 

 
Det endelige produkt!
Det endelige prdukt havde jeg allerede en idé om at jeg ville lave et digt om kærlighed.
Jeg ville lave nogle billeder der skulle suplere historien men ikke fortælle den direkte.
Jeg havde enlig ikke særlig mange overvejelser om hvordan det skulle se ud, jeg gik bare igang med at tegne.
Senere hen fandt jeg ud af at jeg gerne ville går fra ren stregtegning til fotos.
 
Det her er sådan det hele kom til at se ud.







Jeg har helt sikkert lært en masse om at indrage tekst, og jeg har fundet ud af, at hvis jeg skulle lave tegneseire ville det nok være noget i stil med dette.
Mit mål var at lære at bruge tekst og photoshop.
Det synes jeg faktsik jeg har nået rimelig godt.


 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar